Betalning

Beställningar gjorda online måste betalas med kort. Det går bra att betala med dem flesta vanliga betalkorten, kortbetalnginen sker via Stripe. Kunder som beställer en vara via en av våra representanter måste betala med faktura. Fakturan levereras med post eller e-post. Vid faktura är fakturavillkoren 14 dagars kredit, 60SEK påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enlligt Riksbankens referensränta.

Frakt

Frakt ingår i priset till alla nordiska länder. Vi använder DHL. Om en vara är förlorad under transporten, kommer den totala kostnaden för objektet, inklusive frakt, återbetalas till köparen, köparen kan givetvis välja att få produkten ersatt. Fraktkostnader kan tilkläggas vid internationell leverans utanför Norden. Om en vara skadas under transporten, kommer den att ersättas kostnadsfritt.

Återbetalning / Returpolicy

Det finns en återbetalningsperiod på 14 dagar i och med ångerrätten. Ångerrätten gäller inte på egen-designade varor, så som den kustomiserade boxen, (detta enligt svensk lag för varor som är specialbeställda). Om en vara är otillfredsställande krävs en skriftlig utgörelse varför, innan varan kan komma ifråga för en återbetalning. Köparen måste ta hänsyn till beskrivningen av varan innan återbetalning begärs. Om varan matchar produktbeskrivningen och köparen är missnöjd är säljaren inte ansvarig för återbetalning, givet att ångerrätten löpt ut. Utbyten beviljas från fall till fall.

Cancellering

Ett beställning kan avbokas fram till att betalning har behandlats. När betalningen har bearbetats, är köparen ansvarig för betalningen. Om inte avokningen sker inom ångerrätten (14 dagar).

Klagomål

Eventuella klagomål på varan eller säljaren kan skickas till vår support: support@loto.se Det finns ingen garanti för en lösning. Varje fall kommer att granskas individuellt.

Rättsligt

Säljaren ansvarar inte för eventuella hälso- eller säkerhetsrisker när köparen har fått varan. Om någon skada uppstår efter det att varan är köpt, har säljaren ingen ansvar.

Dessa villkor kan ändras.